سه‌شنبه، آذر ۱۰، ۱۳۸۸

پيشنهاداتي براي خياطي لباس فاطي خانوم!



از آنجايي كه نه بنده حس و حال نوشتن دارم و نه شما حس و حال خواندن و باز از آنجايي كه به روز نمودن اين وبلاگ همين هفته اي يك بار هم زوركي و با فشاراتِ داخلي و خارجي(!) انجام مي گردد و باز دوباره از آنجايي كه نه تنها چشمه طنزمان خشك شده بلكه ساير چشمه ها و آبخيزگاه هاي وجودمان نيز كلهم از فرط خشكيدگي ترك برداشته و مجدداً از آنجايي كه ماشاله هزار ماشاله اتفاقاتِ طنز آميز و سوژه هاي بكر همين طوري فرت و فرت از در و ديوار اين مملكت فرو مي ريزد اما ما وقت جمع كردنش را نداريم به همين دليل بر آن شديم تا در اين هفته به صورت همزمان چند موضوع را مطرح نموده و پيرو آن نيز چند پيشنهاد ارائه دهيم. (حلا اينا چه ربطي داشت رو بيخيال شين!)


1-موضوع روزنامه كيهان: ما براي استفاده شما از اين روزنامه ارزشي چند راه كار در نظر داريم. موارد نهي شده:


الف-به هيچ وجه اقدام به نشستن بر روي اين روزنامه ننموده واز اين نشريه به عنوان زيرانداز استفاده نكيد! خطرناك است!


ب-مجددا گزينه الف را گوشزد ميكنيم!


موارد پيشنهادي:


الف- به دليل اينكه در اين روزنامه هر از چندگاهي اقدام به چاپ اجساد كشته شدگان در جنگ ها اعم از سرهاي بريده و روده هاي ريخته بر زمين مي شود پيشنهاد ميكنيم كليه دروس و كتابهاي رشته پزشكي از دانشگاه ها حذف شده و به جاي آن از عكس هاي اين نشريه جهت شناخت آناتومي بدن انسان و نيز كالبد شناسي آن استفاده شود. همچنين استفاده از خودِ اين روزنامه در كلاسهاي روانشناسي و اتاق عمل! به شدت توصيه مي گردد!.( البته در اين اواخر بر ما معلوم گرديده كه اين روزنامه كاربردهاي ديگري در برخي از مكانهاي ديگر نيز دارد كه ترجيح مي دهيم وارد امور زندانها و اين چيزها نشويم!!)


2-موضوع اقامتي: ايرانيان عزيز در اين ساليان اخير به جهانيان ثابت نموده اند كه در امر مهاجرت و اقامت به كشورهاي زير پونز گوي سبقت را از همتايان چيني ربوده اند و در اين زمينه صاحب سبك شده اند. پيرو همين موضوع "جمهوري كشور قمر" در اقدامي بشر دوستانه اعلام نموده كه به تمام ايراني هايي كه قصد اقامت در اين كشور را دارند حال داده و پذيرايشان ميشود! اميدواريم كه اين حال دادن ها و اقداماتِ بشردوستانه آينده خوبي را براي اين كشور تازه از زير پونز درآمده رقم بزند.( البته ايراني ها قبلاً امتحان خودشان را در خارج پس داده اند به نحوي كه در آن طرف ها كلا از ايراني ها به نيكي ياد مي شود! به جان شما!)


پيش بيني: پيرو اقامت ايراني ها در آنجا‘ در چند سال آينده نام "جمهوري كشور قمر" تبديل به كشور "حكومت قمر در عقرب" خواهد شد!


3- موضوع پرايد: اصولاً بنده در امور ترافيك و حمل و نقل سر رشته ندارم ولي مي دانم كه همين ماشين پرايد در كشور دوست و همسايه سوريه با قيمتي معادل يك هشتم قيمت داخل به فروش مي رسد آن هم با هزار التماس و پاچه خواري از برادران عرب!. حالا عرض ما راجع به اين چيزها نيست بلكه راجع به تيتر يكي از روزنامه هاست بدين شرح:


"آموزش انقلاب مخملين در پرايد با استفاده از مانيتور!". موضوع هم از اين قرار است كه گويا راننده اين پرايدِ بازيچه گرفته شده اقدام به سوار نمودن مسافر مي كرده و سپس با قرار دادن يك فقره سي دي مستهلجن(!) مخملين اقدام به ريزاندن كرك و پر مسافرين مي نموده و آنها را براي انقلاب تهييج مي نموده. به نظر ما آن انقلابي كه از داخل پرايد رهبري مي شود كلا به درد همان آقاياني مي خورد كه با پرايد به محل مناظره مي رفتند!!


پيشنهاد:


از آنجايي كه مردم ما عقل شان در چشمشان است پيشنهاد مي گردد براي تاثيرگزاري اينگونه اقدامات از خودروهاي باكلاس مانند لكسوس و مورانو استفاده شود تا شايد صندلي هاي مخملين آنها بر مسافران جوياي مخمل تاثير گذار باشد. از ما گفتن بود!


4- موضوع حج و زيارت: به سببِ اينكه از 78 نفر از زائرين ايراني خانه خدا ترياك كشف گرديده پيشنهاد مي گردد از تمام زائرين كه مشغول طواف به دور كعبه هستند آزمايش دوپينگ گرفته شود!. البته اين اقدام از طرفِ زائرين حتماً دلايل محكمي داشته كه با خود ترياك را به عربستان برده اند. مثلا ممكن است يك پيرمرد 90 ساله براي اينكه توان طواف نمودن و سعي كردن بين صفا و مروه را داشته باشد نياز به يك نخود از اين ماده را داشته باشد!. البته برخي از زُوار هم دليل اين كارشان را مبارزه با شيطان رجيم دانسته اند و گفته اند كه قصد داشتنند اين ماده افيوني را در روز رمي جمرات به سمت شيطان پرتاب نمايند تا شايد اين موجود از اين مواد استفاده نموده و به دام اعتياد گرفتار گردد!.


پيشنهاد:


از آنجايي كه هر سال تعداد زيادي از مسلمانان در روز رمي جمرات با سختي فراوان اقدام به جمع نمودن سنگ و سلاح سرد مي نمايند پيشنهاد مي گردد اين مكان را با موشك هدف قرار داده و كلاً آن را منهدم نمايند بدين صورت هم زائرين خونسردي خودشان را حفظ مي كنند و هم دهان شيطان كلاً سرويس مي گردد!.


5- موضوع عزرائيل: چند وقتي بود كه جناب مستطاب عزرائيل در كنكور هنر قبول شده بود و مدام سر وقت اهالي هنر و فرهيختگان مي رفت اما طبق برخي شنيده ها نامبرده مدتي است كه دستي هم در عالم سياست برده. برخي از آگاهان طي رايزني هايي تلاش مي كنند تا جناب عزرائيل زودتر تغيير رشته دهند و از رشته هنر به سمت رشته علوم سياسي گرايش پيدا كنند! لازم به ذكر است اين مذاكرات پشت درهاي بسته مرده شورخانه هنوز ادامه دارد!.


پيشنهاد:


از آنجايي كه جنابِ عزراييل كمي لجباز هستند و خرشان كلا يك پا دارد پيشنهاد ميشود مناظره اي ترتيب داده شود بين نامبرده و جنابِ آقاي زاكاني!.مبرهن است كه پس از اين مناظره جنابِ مستطاب عزراييل بالكل بيخيال جان گيري و درجه ملك الموتي ميشوند و به سمتِ شعر و شاعري سوق پيدا ميكنند!!

*****

تصويرگر: مرتضي خسروي

۲۷ نظر:

زودیاک گفت...

نمی دانی چقدر خوشحال شدم وقتی فکر کردم دارم یه متن کوتاه از آمیب ناقص الکوروموزوم می خونم! ولی دیدم یا ابالفض...!!!
اونقده خوندم نخندیدم خوندم نخندیدم تا موضوع پراید یه ذره مایع درونم رو به حرکت واداشت!!! کلا صحنه ش آشنا بود! فکر کنم منم همین طوری آموزش انقلاب مخملين دیدم! آره همین بود ... "در پرايد با استفاده از مانيتور!!؟"

Unknown گفت...

موضوع حج و زیارت کِرکِر خنده بود
بعد میگن چرا زائرین رو تفتیش بدنی میکنن

Mohammad Yousefi گفت...

والا در مورد عزرائيل بگم كه بعضي وقت‌ها سوزنش يه جاهايي گير مي‌كنه!

ناشناس گفت...

بعد از چند وقت ننوشتن اين چسبيد.دستت ايولا!

خانومی گفت...

فونتت یه جوری شده که نمیتونم بخونم!

لیتیوم گفت...

آمیب!نمیدونم اینهایی که قبل من کامنت گذاشتن چجوری میخندن...من نه خندم میاد نه گریم....درخت دیدی؟من از همونها هستم....حس تعطیل!
درضمن یک سری جدید از ملوانهای انگلیسی رو گرفتن

الحان گفت...

اون قسمت حج و موشک خیلی باحال بود. :دی

آیدین سیارسریع گفت...

دوپینگ را خیلی بجا آمدی ! در مورد آموزش انقلاب مخملی در پراید هم پیشنهاد می شود بدنه پراید را پوست پیاز تر از این بسازند تا منقلبین مخملی پراید سوار تا می توانند تصادف کنند و له بشوند .
البته عزرائیل از نظر زاکانی یک مهره سوخته است ! عزرائیل هم به زاکانی گفته تو عقل نداری ! ناراحتی اصلا ! زاکانی هم احتمالا گفته مدارک جنایات تو موجوده ! حرف نزن !
مطلبت به راستی خوب بود . خسته نباشید

ناشناس گفت...

خوب راستش حجش بامزه بود ون هم موافقم با موشك بارون اون قسمت :))

ميردهقان

ناشناس گفت...

لطفا مثل قديم سرحال باش

یاردان قلی و خاندان توهم از توهم کده! گفت...

از آنجا که به این جانب در مورد نحوه کامنت گزاری تذکر داده شده!(البته دقیقاً خود نفهمیدم کدوم قسمت کامنت مشکل داشت تا خود سانسوری کنم و دیگر نگویم تا رعایت کرده باشم!حق حقوق منظقه مجازی شخصی) فقط میگویم قشنگ بود به ما هم سر بزنید!
---
راستی انگل ما چه شد!

elham گفت...

سلام! چرا همه ي چيز شما قرمه سبزي آلود است؟؟!!

هویج گفت...

ما کجامان بوی قرمه سبزی میدهد؟ امیدوارم دهانم نباشد که هنوز بوی شیر میداد دیروز!

محمد سفری گفت...

نظریه ی لنگه کفش زدن به شیطان چطوره؟ تایید می کنید جناب آمیب که بفرستم مجلس؟!

نویسنده مهمان گفت...

حاجی تو مینیمالیده حاضری بنویسی؟
http://minimalideh.blogspot.com/

یه وبلاگ گروهیه
لازم هم نیست مدام بخوای بنویسی

آدرس من هم اینه. موافقت یا مخالفتت رو بهم بگو

bardi20@gmail.com

این کامنت پیشنهاد مشترکی ست از طرف من و میثم

Hassan Gholamalifard گفت...

-در جواب زودياك:
من خودمم خيلي وقته نمي خندم!

-در جواب خانومي:
همون فونت قبليه كه!

-در جواب ليتيوم:
خودم هم!...امروز كه من جوابتونو ميدم آزادشون كردن!!!

-در جواب يادانقلي:
ممنون..چشم...اونم مياد به زودي

-در جواب الهام:
چي بگم والا

-در جواب هويج:
كلا اين روزها همه كله هاشان بوي قرمه سبزي ميدهد شما هم به هكذا

-در جواب محمد سفري:
نه!..اينكار خوبيت نداره چون ممكنه شيطان در جوابت كفششو به سمتت پرتاب كنه!!..هالو كه نيست

-در جواب مهندس پنگول:
جوابتان را ايمل كردم!!!

خودمم گفت...

نیازی به موشک نیست همون بمبی که حاجیا میندازن بالا خرابش میکنه .

لوکی گفت...

عجب «آنجا»ی باحالی که این همه چیز میز ازش بیرون می ریزد!‌

حسين گفت...

مگه از خارج هم به شما فشار ميارن

ناشناس گفت...

تصويرش خفن بود تركيدييييييييم از خنده دمش گرمممممممممم

موسیو گلابی گفت...

دیگه معرفی وبلاگ نداری برادر؟ ما که مسخره‎ی شما نیستیم، گفته بودی هر دفعه که مطلب جدید می‎ذاری یه وبلاگ جدید هم معرفی می‎کنی... نمی‎شه که این‎طوری ما رو معتاد کنی و بعدش یهو مواد ندی!

سلی(هادی) گفت...

بعضیها که میگن مطالبت طولانیه تقصیر ندارن اما ازون درازهایی هستن که آدم دوست داره تا آخرش رو بره!!

Hassan Gholamalifard گفت...

-در جواب موسيو گلابي:
راستش اصلا يادم رفت!!..بعدشم لينكامو دوباره گذاشتم ديگه!!

-در جواب سلي:
استغفرالله!! :)

ف ر ز گفت...

خیلی خندیدیم خانوادگی! دستتون درد نکنه..ایشالا همیشه بنویسی ننه!:دی

محمدسفری گفت...

آمیب جان اگه میشه جمله ای به جای (به روزم) یا (آپ کردم) یا ... اختراع کن! خسته شدیم از این جملات تکراری! الان من بگم به روزم یا آپم خیلی تکراریه! مگه نه؟ ولی چاره چیه. باید ساخت با همین کلمات دیگه!

ثلج گفت...

سلام
جناب غلامعلی فرد شما را چه شده است؟!
چرا طنزهایتان کم رنگ تر و کم مایه تر شدن؟
امیدوارم از نقدم دلخور نشین

فاطمه گفت...

سلام خیلی خوب بود. به خصوص قسمت حج و اون پراید که کلا در همه نقاط مملکت مسئله ساز می باشد.

وقتی كسی نوشته‌ای از من بخواند.....

وقتی كسی نوشته‌ای از من بخواند.....

من كيم؟ اينجا كجاست؟!