چهارشنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۷

آموزش مستطاب آشپزی بدون سانسور!

برخی از دوستان به بنده گوشزد کرده اند که سعی کنم کمتر مطالب طنز بنویسم و کمتر گیر بدم و تلاش کنم در سایر زمینه ها نیز خودی نشان دهم تا خدایی نکرده دردسری،تشویش اذهان عمومی ای،چیزی پیش نیاید!(وا!،چه دردسری؟!).بنده هم از آنجا که به شدت انتقادپذیر هستم(!) و از پیشنهادات استقبال میکنم تصمیم گرفتم که در زمینه های مختلف هم خودی نشان بدهم!(بالاخره این روزها چند شغلی مُده!).در راستای همین تغییرات مطلبی که در ذیل آمده ،آموزش مسططابِ آشپزی است!!..خانومای عزیز!،امروز طرز تهیۀ پلو خورشت فسنجان که یک غذای محلی در رفسنجان است رو براتون توضیح میدم!.مواد لازم:1-برنج ایرانی(هرچه کمتر بهتر!)-2-روغن(ضرر داره ولی توتال و شِل بهتره!)-3-نمک(هرچه قدر که دوست داری عزیزم!،چیزی که زیاده گولّۀ نمکه!)-4-فلفل(خیلی خیلی خیلی زیاد!)-5-رُب انار(هان؟!!)-6-گردو(اگر حقوقدان هستید زیاد در غیر این صورت کم!)-7-گوشت!(چرا میخندی؟!شوخیم کجا بود؟جدی جدی گوشت هم میخواد!).طرز تهیه: ابتدا قابلمه را از آب پُر میکنیم(البته اگه شانس بیارین و آب قطع نباشه بالاخره خشکسالیه دیگه!) و مقداری نمک به دلخواه به آن اضافه کرده و یک قاشق روغن،جان؟!روغن ندارین؟!گرون شده؟!،خوب کره بریزین!،اون گرونتره؟!خوب پس بیخیال روغن،همون آب و نمک را روی گاز گذاشته و بجوشانید.البته در زمستان این غذا و غذاهایی که محتاج گاز هستند با مشکل قطع شدن گاز مواجه شده و باید بیخیال آنها شوید!!.پس از آنکه آب و نمک جوش آمد برنج ایرانی را در آن ریخته،بله؟!برنج ایرانی ندارین؟!همۀ شالی کارها با خشکسالی روبرو شدن؟!،بازار سیاه داره؟!،چی؟،مافیا؟!!!خوب برنج پاکستانی بریزین!اونم ندارین؟!،گیر نمیاد؟!،یک پیمانه هم ندارین؟!،چی؟!،شده کیلویی خُداد تومن؟!!،پس میخواین بیخیال برنج شیم با نون بخوریم؟!،نون هم نیست؟!،آرد گیر نمیاد؟!،دارن از آمریکا گندم وارد میکنن؟!،مرگ بر آمریکا؟!!،پس میخواید یه کار دیگه بکنیم،برنج و نون رو بیخیال میشیم و فعلا همون آب نمک رو بجوشونید تا ببینیم چی میشه!.حالا میریم سراغ طرز تهیۀ خورشت.ابتدا گردوها را آسیاب میکنیم..،اِی بابا!،دیگه چی شده؟،گردو ندارین؟،کیلویی 20000 تومن؟!!،شوخی میکنید؟!،ببین!،میتونید از هر چیز دیگه ای که گِرده استفاده کنین!،هر چیز گِردی میتونه جای گردو رو بگیره ها!،اصلا یه چیزِ گِرد ندارین؟!،عجبا!،اگه تو محلتون قاضی هست برین ازش چندتا بگیرین،میگن خونۀ قاضی ها گردو زیاده!،چی؟!،حساب کتاب؟!،نه بابا!،حساب کتاب نداره که!!،چی؟!،راست میگینا!،ممکنه به جرم ارتشا و اختلاص و احتکار بیان فقط شما رو دستگیر کنن!.ببینید!،گردو رو بیخیال،میتونید از کدو هم استفاده کنید،کدو هم گرون شده؟!،اصلا بیخیال!،ببینم!،خونتون رب انار دارین؟،نه؟!،رب گوجه چی؟!،اونم نه؟!،از صاحاب خونتون بپرسید تو گاوصندوقش گوجه فرنگی ای چیزی داره!،نه؟!،اجاره صاحاب خونتون دیر شده جواب سلامتونم نمیده؟!،پس این مورد رو هم بیخیال میشیم میریم سراغ گوشت!.اگر گوشت قرمز دوست ندارید میتونین از گوشت مرغ هم استفاده کنید!.ابتدا گوشتها را چرخ کرده...اِ!،چی شده؟!،چرا دارین به پهنای صورت اشک میریزین؟!،شیش ماهه که گوشت قرمز نخوردین؟!!،نکنه دانشمندای ایرانی گفتن ضرر داره؟!!،پس چی؟!،چقدر گرون شده؟!،اندازۀ پول خون پدرتون؟!!،مگه قحطی گاو و گوسفند و مرغ اومده؟!،ماشالله چیزی که تو این مملکت زیاده گاوه که!!،مگه بازار گوشت و مرغ متولی نداره؟!چی؟!،اینقدر مرغ گرون شده که خروسا دارن تخم میذارن؟!!،آره منم شنیدم!،برین تو کوچه ببینین لاشۀ گربه ای،کلاغی،آدمی،چیزی رو زمین نیوفتاده!،چی؟!مرده که رو زمین نمیمونه؟!چرا بابا میمونه!،حالا چرا اینقدر چشم و ابرو و ادا اصول از خودتون در میارین؟!،هان؟!،واردِ سیاست نشم؟!،من کی وارد سیاست شدم؟!،من غلط بکنم!،اصلا پلو خورشت فسنجان بوخوره تو سرتون!،همتون برین کاهو و سبزیجات بخورین!،چی؟!،وبا اومده؟!یعنی اونا رو هم نمیتونین بخورین؟!،وزیر بهداشت؟!،استیضاح؟!!،اصلا برین علف و یونجه بوخورین!،اونام همه به خشکسالی خوردن؟!!،اصلا برین کوفت بخورید!،همۀ دغدغتون شده خوردن!،اِی کارد بوخوره به این شیکم!،حالا یه شب سر گرسنه بذارین زمین،نمی میرید که!،تازه دانشمندا اعلام کردن که وقتی گرسنه هستید احساس شَعَف میکنید!(به خدا تو روزنامه نوشته بود!)،بی خود نیست که شادترین ملت دنیا هستیم!.فعلا بروید همان قابلمه آب نمک را بردارین و قرقره کنید تا لااقل دندانهای سالمی داشته باشید تا وقتی همدیگرو گاز میگیرید زیاد دردتون نگیره!!!........(این هم یک نوشتۀ بدون متلک و خالی از طنز از بنده که فرموده بودید کمتر گیر بدمو طنز کمتر بنویسم و سعی کنم در سایر زمینه ها هم کار کنم تا دردسری برایم پیش نیاید!.گفتم که بنده بسیار انتقادپذیر هستم و شنونده!،اصلا منتقدین دلسوز روی سر ما جا دارند!!)

وقتی كسی نوشته‌ای از من بخواند.....

وقتی كسی نوشته‌ای از من بخواند.....

من كيم؟ اينجا كجاست؟!