جمعه، تیر ۱۸، ۱۳۸۹

زنشناسی با استفاده از فرمول راديکال با ریشه‌ی زياد!

اين مطلب راجع به زن و جماعتِ نسوان است. البته در همين ابتدای كار بايد عرض كنم كه بنده به شدت فمينيست بوده و طرفدار جنبش‌های زنانه هستم!.. آهای پسر سنگين باش!... همچنين بايد شفاف‌سازی كنيم كه اين نوشته نه قصد توهين به كسی دارد ونه می‌خواهد متلك‌پرانی نمايد!.. اصلا اين نوشته هيچ چيز خاصی برای گفتن ندارد و فقط تصميم نگارنده بر آن بوده تا با استفاده از اين ادبيات بتواند حقوق زنان را ايفا نموده و ايشان را به ادامه‌ی زندگی اميدوار سازد!... بنده ملتمسانه تقاضا دارم كه خانمهای عزيز مرا مورد عنايتِ لنگه كفشهايشان قرار نداده و در عوض به زوايای پنهان در نوشته توجه نمايند!... خدا وكيلی ببينيد اين ستون چگونه ما را به عجز و التماس انداخته!!... باز هم توضيح می‌دهم كه اين مطلب منظورش يكسری چيزهای ديگری است و سعی شده از ديدِ برخی از آقايان كه هم من و هم شما ميشناسيمشان به اين مسلئه بپردازيم و از ادبيات ايشان بهره ببريم، اما بنابر صلاحديد تصميم گرفتيم كه با اين لحن اين مطلب را عرضه نماييم!... ای‌بابا!!... آقا اصلا بنده نوشتن اين سطور را تكذيب نموده و اعلام می‌كنم كه اين مطلب را در حالت ناهوشياری نوشته‌ام!.. حالا خوب شد!!؟... به هر حال با حفظ تمامی اصول و نكات ايمنی در ادامه به بررسي اين موجودِ ناشناخته می‌پردازيم.

- تعريفِ كلمه‌ی زن:

كلمه‌ی «زن» از واژه‌ی «ظن» گرفته شده و معنی و مفهوم آن نيز دقيقا به همان واژه بر ميگردد! برخی از مردان هم هستند كه نام اين موجود را از «زن» به «ضعيفه» تغيير داده‌اند كه همين حركت به عنوان رنسانسی در علم شناختِ اين پديده به وجود آورده است.

- تاريخچه‌ی زن:

زنان از همان ابتدای تاريخ به عنوان موجوداتی دردِسرساز و مرد بيچاره‌كن شناخته شده‌اند به نحوی كه اولين زن تاريخ سبب شد كه نسل آدميزاد از بهشت اخراج شده و به زمين گرم بخورند! زنان در طول تاريخ بارها ثابت نموده‌اند كه می‌توانند تاريخ را جابجا نموده و حتی چرخه‌ی حياتِ بشری را دچار دگرديسی نمايند. در طول تاريخ همواره از زنان به عنوان موجوداتی خونخوار ياد می‌شود و برای نمونه ميتوان به «هندِ جگر خوار» اشاره نمود كه از اين شخص به عنوان مرجعی برای شناختِ روحيه‌ی زنان نام برده می‌شود!

- نقش زن در ايران قديم:

زن در جامعه‌ی قديم ايران مساوی بود با «قمه»! همچنين وظيفه‌ی آنها در آن برهه از زمان به زادن گاوهای نر و شيرهای خيلی نر تر خلاصه می‌شده!

- نقش زن در جامعه‌ی امروز:

زنان در جامعه‌ی امروز دچار تغيير كاربری شده‌اند به نحوی كه با استفاده از آنها می‌توان برای ورود به دانشگاه سهميه گرفت. البته هنوز بر ما معلوم نگرديده كه چه نوع زنی برای چه رشته‌ی دانشگاهی مناسب است كه اميدواريم به لطفِ مسئولين بر ما مشخص گردد مثلا برای قبولی در مقطع دكترای جراحی قلب به چه تعداد زن احتياج داريم. از قديم هم گفته‌اند كه هر كه زنش بيش مدركش بيشتر!

- ايدئولوژی زنان:

تمامی زنان دارای عقايدِ مشتركی هستند و همگی آنها اعتقاد دارند آقايان گرگهايی هستند كه لباس ميش پوشيده‌اند! (به نظر نگارنده زنان در اين مورد كاملا حق دارند و حرفشان درست است!)

- تقسيم‌بندی زنان از نگاهِ مردان:

زنان به دو دسته‌ی كلی تقسيم می‌شوند:

1- آنهايی كه دماغشان را عمل كرده‌اند

2- آنهايی كه می‌خواهند دماغشان را عمل كنند!

- زنان و قانون:

از آنجايی كه از قديم گفته‌اند عقل زن جماعت نسبت به مردان از حجم كمتری برخوردار است به همين دليل اين جماعت از همه چيز به اندازه‌ی نصفش سهم دارند كه به نظر ما همان نصف هم از سرشان زياد است و بايد نصف‌تر شود! در ضمن چون زنان نمی‌دانند كه صلاحشان در چيست بهتر است در دوران مجردی حرفِ آقايشان را گوش دهند و در دوران تاهل نيز عبد و عبيدِ آن يكی آقايشان باشند!

- زن و سياست:

هان!!؟... ببخشيد خط رو خط افتاد!!

- زن از ديدگاهِ مردان:

حيطه‌ی كار زن همان آشپزخانه و پوشكِ بچه است! پس چه بهتر كه تعدادِ اين موجود در آشپزخانه بيشتر شود تا تنوع غذايی نيز بيشتر گردد! از نظر مردان زنان هيچ فرقی با پفك‌نمكی ندارند و آقايان مجازند هر وقت دلشان خواست هر تعداد پفك‌نمكی كه دلشان خواست بخرند، آنهايی هم كه پول خريدِ پفك‌نمكی را ندارند آن را می‌دزدند و يا........!

خدا را شاهد می‌گيرم كه اين نوشته‌ها اعتقاداتِ قلبی بنده نمی‌باشد!!... نزن خانم!!... نزن!!... اصلا تا همين‌جای مطلب هم شانس آورديم كه خانوهای تحريريه ما را قيمه‌قيمه ننموده‌اند!

۱۴ نظر:

Hel. گفت...

ببخشید. من دماغم را عمل کرده ام ولی باز هم می خواهم دماغم را عمل کنم.
می شه بگید من به کدوم دسته تعلق دارم؟

Iman گفت...

خیلی باحال بود!

راحله گفت...

خيلي با مزه بود. ولي واقعي نبود. مي دوني كه؟

Hassan Gholamalifard گفت...

- در جواب هلن:
:)

- در جواب راحله:
من از اون لحاظ نوشتم!.. یعنی از زبان برخی از افراد... وگرنه دیدم به زنان اینقدر هم انتقادی نیست

یلدا گفت...

سلام! اصلا به چه حقی اومدی نظر شخصیتو توی پست گذاشتی ! زن شناسی!!!!!!!
هان هان؟؟؟؟
میخوای بهت دقیق بگم زن یعنی چی!!!

هدی گفت...

چون خودتون از این نوشتار اعلام برائت کردین می تونم بگم خیلی جالب بود. ما هم سعی می کنیم از همون زاویه ی شما بهش نگاه کنیم.
مرسی

Soft Time گفت...

شاید این شروع دوباره سرآغاز پایان تلخم شود ...

آیدین گفت...

دمت گرم
خیلی باحال بود

neda گفت...

درهر صورت اين نظر شما بود امااز نظر من همون توهمات بود.در ضمن جراحي بيني فقط مربوط به خانوما نيست

درنین گفت...

سلام

من به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ نسوان، می‌خواستم عرض کنم که، ما لنگه کفشمون آنقدر کهنه و بیخاصیت شده که دیگر در بیابان هم نعمت نیست، اما فکر کنم ، این بار باید مواظب لنگه کفش‌های آقایون باشید، به عرضتون می‌رسانم که مراتب ارادت آقایون به خانم‌ها به شرح زیر است،

زن ذلیل، زن جیلیز، جیک مردی،
حالا دیگر خودتون درباره این پست و این همه معذرت خواهی‌، منصفانه قضاوت کنید.

بهترین ها

ناشناس گفت...

زن هارا چه کسی میشناسد؟
کسی که ادعای شناختن دارد؟؟؟؟
دوست من تمام متونت را خواندم...
استعدادت در نوشتن بیتاست...
قدر قلمت را بدان!!!!

شیدا گفت...

اصلا ازت توقع نداشتم حسن آقای غلامعلی آخه چرا چیزی مینویسی که خودت تکذیبش کنی آخه این کار یعنی چی ؟حیف که دیگه دوران بدیه دیگه کجااااااااااست ویگنی که با اون صدای قشنگش بخونه زن ایرونی تکه خوشگل و بانمکه زن ایرونی تکه والا یه دنیا نمکه .حیف که قرم گرفت می خوام برم وگرنه حرفها داشتم باهات

نصرا...خان گفت...

گفت آن یار کزو گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد

به همین مناسبت مجلس ختمی در....

venus گفت...

man chizi nadaram begam hata nemidoonam bayad behem bar bokhore ya na?!
ye chizi ke hast ine ke man damaghamo amal nakardam va nemikhamam amal konam chon hamintori be hame poz midamo maskharashoon mkonam damagh amali:D

وقتی كسی نوشته‌ای از من بخواند.....

وقتی كسی نوشته‌ای از من بخواند.....

من كيم؟ اينجا كجاست؟!